Politikai Provokatív

Politika tabuk nélkül

Népszavazás 2016

2016. október 04. 06:00 - Politikai Provokatív

Érvénytelen, érvénytelen... - és akkor mi van?

Hosszú ideje nem volt már bejegyzés, de most a népszavazás kapcsán nekem is meg kell szólalnom. Ma már talán kicsit mindenki higgadtabb, és az eredmények tudatában mindenki boldogan hátradőlhet. Mindenki? Nos, igen, úgy tűnik, hogy - ilyen se fordult még elő sokszor - de minden pár sikerként kommunikálja a népszavazás eredményét. De vajon kinek van oka örülni, és kinek van oka szomorkodni? Próbáljuk meg félretenni a pillanatnyi indulatokat, és higgadtan megválaszolni ezt a kérdést.

Nem fogok sokat kertelni: mindenkinek épp annyi oka van a bosszúságra, mint az örömre. Igen, kivétel nélkül mindenkinek. Ha valaki elégedett lehet a válaszokra adott arányok miatt, az csalódott az érvényességét illetően, aki pedig elégedett azzal, hogy érvénytelen ez a népszavazás, az sem mehet el szó nélkül több, mint 3 millió ember egyértelmű, és világos akarata mellett. Persze magyar politikában egy dolgot nem szokás: beismerni a tévedéseket. Így aztán most minden párt egyértelmű sikerként beszél a népszavazásról. Nem akarok a negatív károgó hang lenni, de ha korrekt elemzést akarok végezni, akkor rá kell világítanom arra, amiről a pártok mélyen hallgatnak: miért is nem dőlhetnek elégedetten hátra.

 

Miért nem örülhet a Fidesz?

Elsősorban itt van a Fidesz. A Fidesz joggal érezheti magáénak a népszavazás eredményét, hiszen ő kezdeményezte, és 3 200 000 "nem" szavazat elég nagy sikernek mondható. A kormány érvényt is fog szerezni ennek a hárommillió embernek az akaratának: alkotmánymódosítást fog kezdeményezni. Csakhogy több oka is lehet a kormánynak arra, hogy bosszankodjon az eredmény miatt: egyrészt az alkotmánymódosítást korábban a Jobbik már felajánlotta a Fidesznek, de a Fidesz akkor nem élt vele, inkább népszavazást kezdeményezett. Másrészt az érvénytelenség miatt a népszavazásnak kisebb lesz a súlya Brüsszelben, habár figyelmen kívül hagyni természetesen nem lehet. Bár e ponton meg kell jegyezni, hogy a népszavazás érvénytelenségének az oka sajnos maga a Fidesz. Ha annak idején nem emeli a részvételi küszöböt 50% felé, hanem a régi szabályokat megtartja, akkor a tegnapi népszavazás is érvényes és eredményes lett volna. Sajnos a kormánypárt lábon lőtte magát azzal a fegyverrel, amit az ellenzék ellen akart felhasználni.

uj_urna_1.jpg

Orbán a lehető legjobb kommunikációt választotta tegnap: többen szavaztak "nem"-mel, mint annak idején az EU-tagság mellett. Ezt nem szabad elfelejteni, és figyelmen kívül hagyni elég nagy ostobaság lenne. Most a "nem"-mel szavazó polgárok jogosan érezhetik, hogy a baloldal cserben hagyta őket, mivel gyakorlatilag semmibe veszik a szavazatukat azzal, hogy papagájként hajtják: "De hát érvénytelen volt..." Hogy ez az érvelés hol is hibádzik, azt később fogjuk megvizsgálni. Mégsem tudhatja a Fidesz biztosan maga mögött ezt a hárommillió embert - egy másik párt is a szavazatukra hajt: ez pedig a Jobbik. A Jobbik most ki fogja használni a helyzetet, és nem véletlen, hogy tegnap Vona már hazárdírozásként írta le a népszavazást. Az alkotmánymódosítást egy éve meg lehetett volna szavazni - és ezt nem is felejtik el megemlíteni. A 3 millió "nem"-mel szavazó polgár mögé tehát nemcsak a Fidesz, hanem a Jobbik is beállt, és innentől már csak ügyes kommunikáció kérdése, hogy a legnagyobb ellenzéki párt mennyi szavazót tud elszívni a kormánypártoktól.

orban.jpg

Ennek lehetőségét ostobaság volna alábecsülni! Volt ugyanis még egy dolog, ami tegnap csődöt mondott: a habonyi kommunikáció. Ez volt ugyanis az első olyan választás/szavazás, aminek a Fidesz az új kommunikációs stábbal és az új médiaháttérrel vágott neki a Simicska-szakítás után. Az új médiagépezet kudarca az, hogy egy olyan kérdésben sem sikerült megmozgósítani a választók legalább 50%-át, amiben egyébként a társadalom túlnyomó többsége azonos véleményen van. Aligha fogja ezt Orbán elnézni a médiastábnak, és biztosak lehetünk benne, hogy fejek fognak hullani. Annak idején Simicska kétszer is összehozta a 2/3-ot a Fidesznek (ne becsüljük alá a kommunikáció erejét), és érdekes módon a Fidesz azokban az időkben vesztette el a 2/3-os támogatását, amikor Simicska úgy döntött, hogy hátat fordít Orbánnak. Az új média legfontosabb kommunikációs eleme a migrációs krízis lett, és ennek betetőzése volt a tegnapi népszavazás. Az érvényességi küszöb elérése lett volna az igazi siker. Érdekes kérdés, hogy miképpen fogják majd átalakítani a kommunikációt az elkövetkező hónapokban - merthogy átfogják, az biztos.

 

Miért nem örülhet a baloldal? 

Szintén hatalmas az örömködés a baloldal háza táján: ők azok, akik kezüket dörzsölik a népszavazás érvénytelenségét látván. Ők azok, akik most habzó szájjal követelik a kormány távozását, és elégedettek, hogy bejött az otthon maradós kampányuk. De valóban van okuk örömre? Aligha. Otthonmaradásra buzdítani valakit nem egy nagy kunszt. Aligha hihetjük, hogy az otthonmaradó emberek többsége a baloldal felszólítására maradt otthon. Van, akit nem is érdekel ez az egész, vannak, akik amúgy sosem mennek el szavazni, mások lusták voltak. Sosem szerencsés olyanokra építkezni, akik otthon maradtak. A baloldal nem tudta felmérni, mennyi embert tud mozgósítani. Mert nem is mozgósítottak senkit. Most sunyi módon mégis ők üvöltenek teli torokból. Pedig ha annyi embert tudnak mozgósítani egy országgyűlési választáson, mint tegnap a népszavazáson, akkor nagy bajban vannak.

lusta.jpg

Már pedig a baloldalnak évek óta nem áll jól a szénája. Nemcsak, hogy megújulni képtelen, a nemzeti ügyekben fel nem szólaló társaság, de még rettenetesen ostobák is. Igen, erre nincs jobb szó: ostobák. Egyedül Fodor volt, aki következetesen és keményen felvállalta a véleményét, és az "igen" szavazat leadására buzdított. Akármennyire is nem értek vele egyet, de azt nem lehet elvitatni, hogy ez legalább egy bátor lépés volt. De mennyi is lett az igenek aránya tegnap? Kevesebb, mint 2%. Ennyi. Ez a látható támogatottsága Brüsszel migránspolitikájának, a többi csak mellébeszélés. A baloldal mindig is kiállt Brüsszel mellett, akkor is, ha az a nemzeti érdekkel ellentétes volt. Most is ők voltak, akik a leghevesebben tüntettek a migránsok "emberséges fogadtatása" mellett. Gyurcsány volt, aki teli torokból gyalázta a határainkat védő rendőröket, amikor a migránsok áttörtek Röszkénél. A baloldal kimutatta foga fehérjét migránsügyben, de most arra verik a mellüket, hogy sikeresen otthon maradtak.

roszkeimigrik.jpg

Hát nem, kedves Gyurcsány, Fodor és többiek: nem az otthonmaradás a ti érdemetek, hanem az a 2%. Az a 2% mutatja, hogy mennyien követik a ti politikátokat. Mert nem csak az számít, mire szólítotok fel egy szavazás kapcsán, de az is, mit mondtok akkor, amikor egyébként nincs kampányidőszak, és nem kell szavazni. Ez a 2% jobban mutatja meg, hogy mennyien értenek egyet a baloldal politikájával, mint az, hogy hányan maradtak távol. Aki lusta/közömbös/gyáva, az távol maradt tegnap. De ilyen emberekre nem lehet építkezni. Ilyen emberekre nem lehet biztos szavazóbázist építeni. A baloldal még mozgósítani sem tud, de most persze nagyon elégedettek magukkal.

tudta.jpg

De van valami, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni: a magát demokratikusnak beállító baloldal gyakorlatilag semmibe veszi annak a 3,2 millió embernek az akaratát, akik tegnap véleményt nyílvánítottak. A baloldalt nem nagyon zavarja, hogy az EU tagság mellett sem tették le ennyien a voksukat. Őket nem a demokrácia érdekli, nem a nép akarata - és ezt megint be is bizonyították: csak a saját kicsinyes, aljas, hazug politikai játszmáik. De ebből nem lesz győzelem. Aki otthon marad, az csak egy valamiről dönt: hogy mások döntenek helyette. Hát mások döntöttek is az otthonmaradók helyett. Ezt győzelemnek beállítani szánalmas. Persze nem tudom mi lenne, ha a demokrácia egyik legfőbb intézménye, a népszavazás ellen uszító balliberális csürhe mindegyikének házába beköltöztetnénk egy-két migránst. Bizony, ők sipítoznának a leghangosabban. Nincs oka tehát örömre a baloldalnak sem, mert két dolgot tudtak tegnap megmutatni: képtelenek mozgósítani, és nemzeti ügyekben még mindig nem lehet rájuk számítani.

 

Miért nem örülhet Brüsszel?

Nincs oka örömre Brüsszelnek sem. Ők sem mehetnek el szó nélkül az emberek akarata mellett. Nem csak Magyarország ellenzi a betelepítési kvótát, hanem több Kelet-Európai ország is. 3,2 millió ember akaratát nem lehet figyelmen kívül hagyni, és ezt nekik is tudni kell. Hiába, de nem áll olyan jól az Európai Unió szénája, mint ahogy állnia kéne. A britek éppen most hagyják el a süllyedő hajót. A migrációs válságot még mindig képtelenek voltak megoldani. A TTIP és CETA-tárgyalások (amikről külön bejegyzést lehetne írni) kudarcra vannak ítélve a Nyugat-Európában mutatkozó társadalmi tiltakozások miatt, és ha mindez nem volna elég: itt van a szomszédban egy erősödő és nagyhatalmi pozícióra törő Oroszország, amit sem a szankciók, sem a magas olajár sem tudott kicsinálni, és Putyin hatalma sem látszik meginogni. Van elég baja Brüsszelnek, és mégis úgy keménykedik a tagállamokkal, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. A kvóták ötletét előbb-utóbb el kell vetni. A keleti államok félnek kultúrájuk megváltozásától, és nem is szeretnének közelebbi ismertséget kötni az iszlámmal - érthető okokból.

nem.jpg

A migráció okozta terrorizmus ma már megkérdőjelezhetetlen tény, mint ahogy az is látszik, hogy ezek a beözönlött emberek nem akarnak integrálódni, és a mi szabályaink szerint élni. Nyugaton is egyre hevesebb a tiltakozás a willkommenskultur politikával szemben, nemhogy keleten! Ha Brüsszel nem hagy fel az ostoba politikával, akkor ne csodálkozzon, ha a keleti tagállamok fokozatosan az orosz érdekszférába kerülnek át. És ne érveljünk az EU-s támogatásokkal, mert egyrészt azokból most már egyre kevesebb lesz, másrészt pénzt Putyin is tud adni. Brüsszelnek is van miért aggódnia bőven. Nem kell még erőltetni a kvótákat is, mivel a hatás kontraproduktív lehet.

 

Miért nem örülhet a Jobbik?

Sikerként könyveli el a Jobbik is a népszavazást. Neki van is oka rá részben, hiszen látható, hogy sok embert tudtak tegnap mozgósítani: a 3,2 millió emberből aligha mindenki Fidesz-szavazó! Most számon kérhetik a Fidesztől, hogy miért nem fogadták el annak idején az alaptörvény módosítására tett szavazatot. De Vona Gábor sem dőlhet székében elégedetten hátra: őrá fog zúdulni a legnagyobb fideszes össztűz. Látszólag semmi oka az aggodalomra, hiszen a nem-ek mellett kampányolt végig, segítette a kormányt, és most is az alkotmánymódosításban ő az, aki a Fidesznek segíteni fog. De egyrészt kétes dicsőség ez, másrészt Vona rendesen kiverte a biztosítékot a kormánypártnál.

vona.jpg

Kétes a dicsőség, hiszen a Fidesz elhappolta a Jobbik elől a győzelem kommunikációját. A 3,2 millió ember most jobban érzi, hogy a Fidesz áll mellettük, mint a Jobbik. Másrészt pedig az alkotmánymódosítást is a Fidesz a sajátjaként állítja majd be. A Jobbik nem sok mindent tehet: kényszerpályán mozog. Ha hiteles akar maradni eddigi politikájához, akkor megszavazza az alkotmánymódosítást. Ennyit tehet. A kérdés, hogy van-e kitörés ebből a szűk mozgástérből? Erre csak a jövő adhat választ.

aggodalom.jpg

És Vona kiverte a biztosítékot, mert ő volt, aki felvetette, hogy Orbánnak le kell mondania, ha érvénytelen a népszavazás. De jogos lehet a kérdés, hogy vajon a Jobbik nem volt-e felelős ebben, amikor ők is a "nem"-ek mellett kampányoltak? Egy dolog biztos: a kormányfő nem mond le. De vajon a Jobbik meddig jut el ezzel a politkával? Ne legyenek kétségeink afelől, hogy most nehéz helyzetben van.

 

Summa summarum

Összegezve: senki sem lehet maradéktalanul elégedett. A Fidesz bosszankodhat az érvénytelenség miatt; a baloldal senkit sem tudott mozgósítani, és most nyíltan szembemegy 3,2 millió ember akaratával; Brüsszel láthatja, hogy mekkora az elutasítottsága a kvótának; a Jobbik pedig egyértelmű kényszerpályán mozog. Egy biztos: mozgalmas idők elé nézünk.

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politikaiprovokativ.blog.hu/api/trackback/id/tr6711763681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CM2131 2016.10.04. 18:21:51

Végre valaki józanul látja a dolgok állását.
Kiegészíteném azzal, hogy a baloldal annak is örülhet, hogy szerzett magának 3 millió, politikailag aktív ellenséget, akik a büdös életben nem fognak rá szavazni, mivel most folyamatosan degradálja, semmibe veszi a véleményüket. Főnyeremény.
Plusz ha ezután bármilyen kellemetlenség éri Magyarországot migráns ügyben, két kézzel lehet mutogatni a baloldalra, hogy ők az oka, és Orbán ezt meg is fogja tenni.

Krutzifix 2016.10.04. 18:30:46

@CM2131: Ez volt a cél. Talán ezért volt felesleges ez az írás is - bármilyen kormánypárti is -, hiszen aki egy cseppet gondolkodik, az átlát a szitán.

hümhüm 2016.10.04. 18:38:48

Higgadt, összeszedett írás. Köszönet érte.
Annyit szerintem érdemes lenne még a "miért nem örülhet a Fidesz?" részhez hozzátenni, hogy azért sem örülhet, mert nagyon gondatlanul módosították ők a népszavazásról szóló törvénycikkelyt az Alaptörvényben. Az ott megfogalmazott szabályok miatt nagyon méltánytalan anomália van a rendszerben:
a szavazásra jogosultak 25%-a+1 fő el tud érni kötelező erejű döntést (ha a szavazásra jogosultak 50%-a+1 fő érvényesen szavaz), ugyanakkor meg a szavazásra jogosultak 50%-a (azaz az előbbi létszám kétszerese) nem tudhat elérni érvényes döntést (ha csak a jogosultak 50%-a szavaz érvényesen...). Döbbenetes, hogy a jogalkotók nem vették észre ezt a marhaságot...Ez kiáltóan igazságtalan anomália, meg kell szüntetnie a törvényhozásnak. Lehetne változó érvényességi küszöbérték-függvénnyel vagy esetleg a népszavazás érvényességének a fogalmát kiiktatva, csakis az eredményét nézve, eredményességi küszöbértéket felállítva (pl. a szavazásra jogosultak 25%+1 azonos szavazata esetén). Mellesleg jelen pillanatban egy két lehetőség közül választó népszavazás vagy érvénytelen lehet, vagy érvényes és egyúttal eredményes is.

eßemfaßom meg áll 2016.10.04. 18:52:12

Ezt se fogják megosztani a "demokrata" oldalakon

Chariot33 2016.10.04. 18:53:35

Mi hiányzik a cikkből? Az a 6%, aki vélhetőleg nemmel szavazott volna, ha nem lenne totálisan elege a fidesz politikájából! Csak 6% tudom, de ez már látható! Pl. biztosan legalább 6%-kal magasabb, mint a KNDP támogatottsága :P.

Ad Dio 2016.10.04. 19:04:10

És akkor itt van legalább egy egyszeri szavazó, aki TÖKÉLETESEN elégedett az eredménnyel. Mert én az vagyok. Az egész az én szájízem szerint alakult.
NEM akartam hogy elérje az érvényességi küszöböt, ahogy azt sem, hogy a 2/3 meglegyen, de ez nem ide tartozik. Az érvényességi küszöb csupán a Fidesz amúgy is nagy mellényét növelte volna tovább. Feleslegesen.
Az ÉN "nem" szavazatom első sorban üzenet volt az EU többi szavazójának, másodsorban Brüsszelnek. És ez egy 98%-os aránnyal csont nélkül átmegy. Hátradőlök. Aki meg párthite szerint hálistenkedni akar az ügy felett, lelke rája, tegye.

Gazz 2016.10.04. 19:31:32

Látom azt azért nem sikerült a láthatóan fidesznyik posztírónak a dühtől meglátni, hogy az egész szavazás alkotmányellenes volt. Segítek:
Nem lehet országos népszavazást tartani
a) az Alaptörvény módosítására irányuló kérdésről;
b) a központi költségvetésről, a központi költségvetés végrehajtásáról, központi adónemről, illetékről, járulékról, vámról, valamint a helyi adók központi feltételeiről szóló törvény tartalmáról;
c) az országgyűlési képviselők, a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek, valamint az európai parlamenti képviselők választásáról szóló törvények tartalmáról;
d) nemzetközi szerződésből eredő kötelezettségről;

A másik meg az, hogy az ellenzék elérte a politikai célját, érvénytelen lett a népszavazás. Nyilván nem hatott a baloldali felhívás 60% távolmaradóra, elég pitiáner dolog volt a posztolótól ilyen feltételezést a baloldalnak tulajdonítani. Viszont amennyi kellett az érvénytelenséghez, annyira hatott. A távolmaradásra buzdítani pedig nem antidemokratikus, lásd a népszavazási törvényt fenn, szóval hagyjuk már ezt az ócska fideszes bullshitet, mintahogy azt is, hogy többen szavaztak nemmel, mint az eu csatlakozásra. Az egy tök más helyzet volt, ez az összevetés egy szánalmas bizonyítványmagyarázás.
Szerintem várnod kellett volna ezzel a poszttal, mert egyenlőre még nem látsz a pipától, és sok szamárságot hordasz össze. Higgadtan biztos jobb érveid lettek volna.

dunántúli gyerek 2016.10.04. 19:37:41

@Gazz: 'Nem lehet országos népszavazást tartani
a) az Alaptörvény módosítására irányuló kérdésről'

- nem is tarottak. Vagy nem sikerült elolvasni a kérdést?

Gazz 2016.10.04. 19:40:25

@dunántúli gyerek: Orbán megmondta előre, hogy alaptörvényt módosít, ha sikeres lesz a népszavazás.
Nem sikerült elolvasni az újságban? Ha ezt mondja a kérdés beterjesztője, akkor a kérdés erről szól.

dunántúli gyerek 2016.10.04. 19:55:09

@Gazz:'Orbán megmondta előre, hogy alaptörvényt módosít, ha sikeres lesz a népszavazás. '

Orbán szerint sikeres a népszavazás. De mi köze ennek ahhoz, hogy az alkotmányt bármikor átírhatja Orbán?

dunántúli gyerek 2016.10.04. 19:55:57

'Látom azt azért nem sikerült a láthatóan fidesznyik posztírónak a dühtől meglátni, hogy az egész szavazás alkotmányellenes volt.'

- mit hazudoztál itt?

Jakab.gipsz 2016.10.04. 19:56:17

Tisztes iparos munka ez a krónika. Megtörtént események objektív leírási módja, remek kiinduló pont lehetne rendezni közös dolgainkat. Persze hiányzik belőle a konklúzió, én ezt nem bíznám az olvasóra, ugyanis önmagáról mindenki tudja, hogy milyen megfontolások alapján szavazott vagy nem szavazott. Tehát az egyénnek nem sokat mondott, a konklúzió ezáltal a csoportok közeledését kellene, hogy szolgálja.

Légyszi folytasd krónikás, a megkezdett munkát!

Voyager10 2016.10.04. 19:57:16

Kurva jó írás! A legjobban az tetszik benne, hogy "Aki lusta/közömbös/gyáva, az távol maradt tegnapy ." Igaz, hogy nem vagyok az országban és a legközelebbi külképviselet 300 km! De nem baj majd eldöntöm, hogy közömbös vagyok, lusta vagy gyáva. Ja nem! A kenyéradó gazdád úgy módosította a választási törvényt, hogy nem szavazhatok levélben... És ez a szarfűrészelés nem ér meg nekem 600 km autózást.
Úgyhogy "higgadt barátom" te is csak része vagy a gépezetnek, melynek célja, hogy csak az számítson aki a kenyéradó gazdád szekerét tolja. Végül is több mint 5 millió ember aki még közömbös.,lusta és gyáva is nem számít 3.2 millió mellett, aki viszont tök hülye!
Add át üdvözletemet a gazdádnak!

dunántúli gyerek 2016.10.04. 19:59:55

@Voyager10: 'Ja nem! A kenyéradó gazdád úgy módosította a választási törvényt, hogy nem szavazhatok levélben... És ez a szarfűrészelés nem ér meg nekem 600 km autózást.'

Minek hazudozol? SOHA nem szavazhatott a külföldön levő mo-n lakcímmel rendelkező levélben.

Ennyi.

stikasz_1 2016.10.04. 20:18:28

Az ijesztő az, hogy talán pár hónap múlva arra sem emlékszünk, volt ilyen szavazás és micsoda felhajtást csaptunk körülötte...
www.facebook.com/%C3%9Atrakel%C5%91k-529629457232153/

Bogyó 2 2016.10.04. 20:30:39

Még az elején azt hittem komolyan vehető az írás, de aztán ahogy belelovallta magát az író, kibújt a szög a zsákból. Tárgyszerű elemzés helyett egy pártkatona állt neki szidalmazni a nem a kormány jobbágyseregében lévőket.
A Kormányról úgy szól: hibát követett el, a baloldal már sunyi, csürhe, ostoba, kicsinyes, aljas, hazug. Innentől kezdve látszódott, hogy szó nincs komoly gondolkodóról, elemzőről, tárgyszerűségről. Az illusztrációként használt képek is magukért beszélnek, nem manipulatívak, ám nem. Dobálnak rajta a migránsok, véletlenül se sorban álló, fáradt, gyerekes, asszonyos megtört embereket mutat, pedig sokkal többet vannak így mint dobálva. Rákosi is nyalná az ujjait.
Aztán végleg elgurul a gyógyszer már fenyegetőzően beszól az ellenzékieknek, meg migránsokat akar hozzájuk költöztetni. Nooormális???

"Próbáljuk meg félretenni a pillanatnyi indulatokat, és higgadtan megválaszolni ezt a kérdést."
Aztán:
"Persze nem tudom mi lenne, ha a demokrácia egyik legfőbb intézménye, a népszavazás ellen uszító balliberális csürhe mindegyikének házába beköltöztetnénk egy-két migránst. Bizony, ők sipítoznának a leghangosabban."

Gratulálok a higgadtsághoz.
Vagy akkor én is higgadtan elküldelek a picsába.

Életke2012 2016.10.04. 20:30:57

@Gazz: Túl higgadt azért te sem vagy. Azt meg már fel sem bírod fogni józan parszti ésszel, hogy a 60% nem azért maradt otthon mert a ballibsik ezt tanácsolták, hanem mindig van egy lusta, tunya, nemtörődöm réteg, aki szarik mindenre, csak sipákolni tud, ha nem jól megy neki. Ha nem hiszed, járjál utána. A 2014-es választáson 4millió800ezer ember ment el szavazni. . Most 3 581 265-en mentek el szavazni most, akár így akár úgy. Akkor mi a fenét irogatsz itt össze? Mikor fog neked 100% elmenni szavazni ?

ostvan1 2016.10.04. 20:31:31

Hülye kérdésre nem lehetett jó választ adni. Ebben a témában a jó válasz valahol a nem és az igen között lett volna. Mármint, hogy, ha valami elkerülhetetlen, akkor keressünk megoldást. Mert ne áltassuk magunkat. Kádár is azt mondogatta, hogy az olajáremelés nem gyűrűzik be hozzánk. Aztán mégis. Migráció témában is hasonló helyzetet prognosztizálok. Ne legyen igazam.

Életke2012 2016.10.04. 20:36:58

@Voyager10: Hát, ami azt illeti tök hülye azt te vagy, nem kicsit, hanem nagyon. Ki a fene kérdezte, hogy te éppen miért nem szavaztál? A hozzászóló egy nagy átlagról beszélt, és az igaz, hogy a nagy része közömbös és lusta, mert minden szavazásnál távol marad a szavazók kb 40%. És bármilyen értékesnek is érzed magad, azért 40%-ot nem teszel ki egymagad. Vagy nem ismered a mondást: Akinek nem inge, ne vegye magára ? Egyébként meg az értelmes megszólalásodból látszik, hogy ha melletted van a szavazófülke, akkor sem mentél volna el te nagyon okos. Én nem üdvözölném a te gazdádat.

Bogyó 2 2016.10.04. 21:05:27

Csak pár kérdés elemzőkém:

Az, hogy azt állítják fideszesek, hogy minden önkormányzati lakásba - ami sok helyen azt a hangulatot kelti, hogy akár minden lakásba - migránsokat költöztetnek az nem aljasság?

Hogy azt állítjátok, hogy baloldali városok migránsok befogadásáról akarnak megállapodni, az nem aljasság?

Hogy a területi OGY képviselő utasításba adja a polgármestereknek, hogy szóró lapozzanak a lakosság felé, hogy a képviselő-testületek nem mernek nem meghozni testületi döntéseket a kvóta elutasításáról és ettől függenek majd döntések a támogatásokról, az nem aljasság? (Ne gyere azzal, hogy nem igaz, sokkal jobban tudom ezt nálad, hadd ne mondjam miért)

Hogy közmunkásokkal tépetik le a másik nézetűek plakátjait, az nem aljasság?

Hogy rasszista, általánosító hangulatra épít a kampány, gyakorlatilag szó se esik arról, hogy az emberek, gyerekek a háború elől menekülnek, mintha Szíriában nem is lenne háború, ugyanakkor mintha minden nap emberek százai halnának meg szerte Európában a bevándorlók miatt és hadiállapot lenne Nyugat-Európában is, az nem aljasság?

Hogy ezerrel megy a hiszti az 1300 menekültkérelem elbírálása miatt, miközben jelenleg is 5000 ember él Magyarországon csak a közel-keletiek, észak-afrikaiak közül, 'oszt mégse erőszakolják halomra a nőket, meg nem tüntetnek mecsetért, az nem aljasság?

Hogy olyan kérdést tesznek fel, amit ha józanul értelmezel, csak egy válasz születhet, tehát nem valós a kérdés, de egyébként is az EU hatáskörébe tartozó és ezért alaptörvénybe ütköző, az nem aljasság?

És veletek szemben, kedves rasszista barátaink, aki a kérdést értelmezni nem tudjátok, hogy az Országgyűlés hozzájárulását kivették a döntésetek hatálya alól, azaz, ha ő mégis úgy gondolja befogadhat, veletek szemben ez nem aljasság?

És velünk mint az egész nemzettel szemben, hogy 10-15 milliárdot eltapsoltak arra, amit érvényes népszavazás nélkül is megtesznek, és megtehettek volna két hónapja vagy egy éve is, velünk szemben ez nem aljasság?

Hogy a 3 millió szavazat neki kellett a brüsszeli tárgyaláshoz, de bezzeg a moszkvai putyinos paksihoz nem, olimpiához nem, hogy nem a véleményünkre kíváncsi, hanem felhasznál bennünket, leginkább benneteket bólogató jancsikat, pedig a kérdés magában foglalta a 90%-os eredményt minden írni-olvasni tudó számára már a szavazás előtt is, az nem aljasság?

Bogyó 2 2016.10.04. 21:08:00

@ostvan1: Pontosan. Sajnos a legtöbb hülye itt is úgy értelmezte a kérdést, akartok-e befogadni migránsokat. És fogalmuk sincs mi a különbség ahhoz képest, amit a szavazólapon talán végig sem olvastak.

Bogyó 2 2016.10.04. 21:29:36

@dunántúli gyerek: Így van, ennyi. És aki egy kicsit is ért a politikához, az tudja, hogy ha valamire 98% az igen vagy a nem, akkor ott baj van.
Vagy terrorizálva, meghülyítve, fanatizálva, beszaratva, manipulálva vannak a szavazók. Vagy a kérdés nem valós, mert nyilvánvaló a helyes válasz és tök felesleges rá milliárdokat kidobni. Diktatúrákban szokásos arány az ilyen, mert valójában nem az emberek döntésére kiváncsiak, hanem saját céljaikat igazoltatják le velük, ti meg hülye gyerekként asszisztáltok hozzá.

Ha egy kormány nem képes felmérni előre, hogy az igen vagy a nem nyer, aztán 98%-ot kap az egyik válasz, az nyújtsa be a lemondását, mert dilettánsokból áll.
De fideszék persze tudták ezt, mert nem hülyék, csak aljasok.

Normális demokráciában olyan kérdésben rendeznek népszavazást, - leszámítva a nemzetközi témájú szentesítő formalitásokat - ahol a kérdés valóban kérdés, mert vagy az emberek megosztottak benne, vagy a hatalom döntéseit akarják megváltoztatni.
Úgyhogy Brüsszelben a 98%-ot így kezelik majd, besorolják a féldiktatúra legújabb jellemzőjeként.
Ha a kérdés az lett volna, hogy egyetért-e Ön azzal, hogy Magyarország is részt vegyen gazdasági erejéhez és létszámához mérten a háborús menekültek befogadásáról szóló uniós határozatok végrehajtásában, nem lett volna 98%. Ti győztetek volna akkor is, de a kérdést nem kifogásolhattuk volna. De a Fidesz-gyár ehhez is gyáva volt.

Bogyó 2 2016.10.04. 21:34:03

@dunántúli gyerek: Nem hazudik.
Alaptörvény 8.cikk (2) bek. :Országos népszavazás tárgya az Országgyűlés feladat- és hatáskörébe tartozó kérdés lehet.

Segítek. A népszavazási kérdés alanya az EU.Nem az OGY, akkor sem, ha a hozzájárulása említve van. Az EU döntése a lényeg. Nem az OGY hatásköréről szavaztál te se, ugye?
Ez az egyik, amiért hülye a kérdés, mellesleg jogellenes.

Gazz 2016.10.04. 21:37:18

@dunántúli gyerek: Ne légy ostoba (ezt a hazudozás vádért kaptad), nincs meg a kétharmad, nem írhatja át az alkotmányz, amikor akarja.

Gazz 2016.10.04. 21:40:47

@Életke2012: Te bakker fel sem fogtad, hogy mit írok. Pont azt írtam te szerencsétlen, hogy a bojkottfelhívás nem a tunyáknak szólt, de eleget távoltartott ahhoz a nemtunyák közül, hogy bőven ne legyen meg az érvényesség. Esz a méreg mi? :-)

-ling 2016.10.04. 21:57:04

Ha már elolvastam (és szomorúan konstatálhattam a szerző hangulatváltozásait), két tévedésre szeretném felhívni a figyelmet. Az egyik az érvénytelenül szavazó, elég méretes csoport kihagyása. Ha valaki tárgyilagos akar lenni, ilyen számok mellett nem mehet el (miközben egy kisebbet kitárgyal).

De ami fontosabb: a különféle arányok NEM jelentenek pártpreferenciát. Sem a nem, sem az érvénytelen, sem az igen szavazatok.

Ennek a szavazásnak az egyik sajátossága volt, hogy az emberek zöme PÁRTÁLLÁSTÓL FÜGGETLENÜL gondolja, hogy nem lenne jó migráns tömegeket engedni az országba. Én is. Szándékosan nem a szavazás állítását írtam, mert a minden csatornán folytatott kampány eredményeképp a lakosság a kérdést aképp értelmezte: „meg akarja-e engedni, hogy tetszőleges számú migráns (vö. ellenség) érkezzen az országba?”

Egyébként a hazai élelmiszeripar örülne egy ilyen patrióta összefogásnak, gyakorlatilag ez hiányzik a túléléséhez (ami az osztrákoknál, franciáknál zsigerből megvan) - pl. a tejpiacot nemrég nyitották meg, a sajt most következik, és egészséges nacionalizmus hiányában pár éven belül becsődölnek a hazai tejtermelő gazdaságok. Csak hát sajnos az ilyesmi nem hoz kellő politikai tőkét, az ingerküszöb alatt maradó hazafiaskodás nem is üzlet a pártoknak.

-ling 2016.10.04. 22:05:47

@Bogyó 2:

A legtöbb zavart valószínűleg az okozza, hogy a magyar lakosság nem élt demokráciában, és elhiszi opportunista politikusainak, hogy ez az. Bármely tekintetben szomorú jelenség.

illaim 2016.10.04. 22:37:51

Kedves Politikai Provokátor! Ezt a tényt vajon miért hallgattad el az elemzésed során?
"Az Európai Tanács (ET) elnöke hivatalos levélben erősítette meg, hogy februárban Orbán Viktor is megszavazta a kvótákat, amikor igennel voksolt a testület erről szóló határozatára – mondta a Demokratikus Koalíció szóvivője.
A levél szerint a miniszterelnököket és elnököket tömörítő Európai Tanács egyhangúlag fogadta el a határozatot, vagyis a dokumentumot Orbán Viktor is aláírta.
Orbán Viktor magyarázattal tartozik az országnak, hogy miért "hazudta magát" kvótaellenes politikusnak és miért kezdeményezett népszavazást a saját döntése ellen – mondta."
Nekem ne akard bemesélni, hogy nem tudtál róla!
A többi agymosottnak! Az Orbán megint a szemetekbe hazudott! " Becsaptak a miniszterelnök társaim", rinyálta, ti meg benyaltátok! Vagy nektek teljesen mindegy, hogy mikor mit csinál az Orbán, az a lényeg, hogy a seggét nyalhassátok? Amikor a Gyurcsány bevallotta hogy hazudott, a fél várost felgyújtottátok!
Ezért a szemenszedett 15.000.000.000,- Forintba került hazugságot meg véditek ezerrel? Azt fel vagytok háborodva ha gerinctelennek és gátlástalan senkinek nevez valaki?
Na ég veletek!

illaim 2016.10.04. 22:51:24

Az előző beírásomhoz még 000 hozzátartozik az összeghez, hiszen bevallottan 1500 millió HUF-ról van szó!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.04. 23:15:30

Na, egy elfogult, csúsztató írás. Agyatlanok meg megtapsolják.

Óriási blama az orbánnak, hogy húszmilliárd közpénzt eltapsolva, vélasztási csalások garmadáját bevetve, több hónapos gyűlöletkampányt lefolytatva sem sikerült elég szavazót szereznie. Sőt, pont az orbán emelte maga alatt a tétet. Ez minden jóérzésű embernek nyereség. Mindenkinek, aki nem azonsul a tolvaj hazaáruló gyűlölködő plitikájával.

Bónuszként kimagasodik az agyatlan tömegből egy 6% értelmes és gondolkodó, jószándékú ember, aki aktívan ellenzi a gyűlöletet, nem csak rezignáltan otthonmarad, hanem aktívan jelzi ezt érvénytelen szavazatával.

Jehuda 2016.10.04. 23:41:29

1.
Azt mi bizonyítja, hogy csak Fidesz és Jobbik hívők szavaztak nemmel? Számos olyan ismerősöm ment el szavazni (nem-mel), akik nem ezekkel a pártokkal szimpatizálnak. A posztíró alapfeltevése sem bizonyított.

2.
Én magam is egyetértek azzal, hogy a helyes válasz a "nem" arra a kérdésre, hogy jöjjenek-e ide az arab kultúrkörből származó migránsok. Mégsem mentem el szavazni, mert nem akartam eszköze lenni a jelenlegi hatalomnak. Nem vagyok lomha, eddig minden szavazáson résztvettem, Szűklátókörűség azt hinni, hogy a távolmaradó tömeg lustaságból nem ment el. Számos olyan ismerősöm van, aki szándékosan tette ezt, mert a kérdésre adandó válasszal egyetért, de soha nem támogatná ezt a kormányt, amelyik kifosztotta vagyonából, elvette az állását, koldusbotra juttatta, egészségét tönkretette azzal, hogy az egészségügyre nem költ. Engem személy szerint a narancssárga hóeke az elmúlt négy évben kétszer lökött félre.

3.
36 évet éltem az átkos rendszerben, de ott ilyen intenzitású kampány soha nem volt. Ez a kampány minden szavazótól 4325,- Ft-ot vont el, vagyis abból az adóból, melyet befizetek ennyit költöttek a szavazásra. Azt még nem számoltam ki, hogy adófizető állampolgárként mennyibe került nekem Rogán és családja helikopterezése. Egy ilyen intenzitású kampány csak ellenérzést szül.

4.
Úgy gondolnám, hogy Magyarországon a jogrendnek kellene érvényesülnie. Ez pedig azt jelenti, hogy a szavazás igenis érvénytelen volt, melyet az első huszonnégy órában egyetlen kormánypárti média, egyetlen kormánypárti szónok ki nem mondott. Nagyon szép dolog, hogy 3,2 millió ember ilyen vagy olyan okokból a kérdésre nemmel szavazott, de ez nem jelenti azt, hogy ezek a szavazatok érvényesek. Én elfogadom, hogy egy ekkora tömeg szavát figyelembe kell venni, de ne tegyen úgy senki, mintha ez a népszavazás érvényes lett volna.

eßemfaßom meg áll 2016.10.05. 07:54:18

@Voyager10: "A kenyéradó gazdád úgy módosította a választási törvényt, hogy nem szavazhatok levélben.."

Mikor is szavazhatott levélben magyar lakcimmel rendelkező külföldön tartózkodó magyar állampolgár és ezt mikor módositotta orbán?

Életke2012 2016.10.05. 09:16:46

@Gazz: Nem esz, te viszont egy idegbeteg vagy, az azonnal lejött. Sikerült kiugrasztanom az majmot a bokorból és ennek örülök. Hihihi.

Életke2012 2016.10.05. 09:20:01

@illaim: Figyelj majom, legalább a 15 milliárd egy népszavazásra ment el, nem úgy mint a te libsikomcsi főnökeidnek csak úgy nyomtalanil tünt el. Te azt hiszed, hogy aki nem akar muzulmán migránsokat az csak agymosott lehet ? Az nálatok divat. Mi gondolkodunk, de ez a te fajtádnak hiába is magyarázom, úgysem bírja felfogni az orbángyülöletétől elvakulva.

Életke2012 2016.10.05. 09:24:20

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: Ha a gyűlölködők bekaphattyák, akkor nyilván magadra gondolsz és a fajtádra. Mert inkább választod az idegent és itt mocskolódsz, mint védenéd a saját hazádat, kultúrádat, nyelvedet. Persze az a kérdés, hogy melyik is az neked ? Remélem, ha az ablakodon másznak be hivatlan vendégek, akkor nem fogsz gyűlölködni és szépen elhelyezed mind a 10-et, enni adsz nekik, míg te dolgozol, megtanulod a nyelvüket és átveszed a vallásukat. Ha ennyire bamba vagy, akkor menni fog. Úgysem bítrad felfogni ezt a népvándorlást.

Életke2012 2016.10.05. 09:48:53

@Bogyó 2: Hát te elég hülye vagy. De ha kedvesebb akarok lenni, akkor csak azt mondom tájékozatlan. Itt, Németországban már tömegesével költöztetik a migránsokat önkormányzati lakásokba. Hidd el nekem, hivatlaban dolgozom.Felsorolsz egy csomó baromságot, hogy mi az aljasság. Az nem aljasság, mikor baloldali politikus bíztatott a NEM-re és a párt nyomására meg kellett változtatni a véleményét ? Az nem aljasság,mikor ti tépkedtek plakátokat ésragasztottok le ? És te nem vagy aljas, amikor rasszistázol másokat ? Te talán nem vagy az, ha a magyar nép ellen fröcsögsz ? 3millió300ezer emberről beszélsz. Ez a libsi duma, támadni, támadni.De elsőként sipítoznál, ha egy muszlim család költözne melléd, akár mindkét oldaladra. Még egy cigány családot sem viselne el a magad fajta aljas nemzetáruló.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.05. 10:05:09

@Életke2012: "választod az idegent és itt mocskolódsz"

Én a hazámat választom, az ilyen mocskolódókkal szemben, mint te. Te is bekaphatod, szűkagyúkám. :))

Vizsgához kötném az internethasználatot, mert már minden félanalfabéta tud ide kommentelni.

Voyager10 2016.10.05. 18:26:04

@dunántúli gyerek: Ennyi? Nem! Az a helyzet, hogy amit a FIDESZ csinál az zsarnokság. És Te a zsarnokságot szolgálod.

Voyager10 2016.10.05. 18:35:39

@Életke2012: Rövid leszek, hogy Te és a többi FIDESZ majom is megértse. Elmentek a büdös francba!
süti beállítások módosítása